زیارلو

مطالب متنوع و جالب

زیارلو

مطالب متنوع و جالب

سوناتای شاسی بلند : سانتافه !

منتظر نظرات شما عزیزان هستم .

این هم پیام اخلاقی امروز ! :

" با رعایت قانون از یک عمر پشیمانی و عذاب وجدان جلوگیری کنید " .

 

* عکس ها مربوط به مدل مورد بحث نیست .

 

Hyundai Santa Fe

شرکت هیوندای  مدتی است که مدل های جدید خود را وارد بازار ایران کرده است . از مشهورترین مدل های هیوندای در ایران میتوان مدل سوناتا و آزرا را نام برد . ولی چند وقتی است که پای خودروی دیگری به نام " سانتافه " به خیابان های شهر باز شده . در ادامه به بررسی این مدل که توسط شرکت کرمان خودرو عرضه میشود میپردازیم .

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همونطور که قول داده بودم امروز میخوام به بررسی هیوندای سانتافه بپردازم . امیدوارم این مطلب مورد توجه شما دوستان قرار بگیره .

منتظر نظرات شما عزیزان هستم .

این هم پیام اخلاقی امروز ! :

" با رعایت قانون از یک عمر پشیمانی و عذاب وجدان جلوگیری کنید " .

 

* عکس ها مربوط به مدل مورد بحث نیست .

 

Hyundai Santa Fe

شرکت هیوندای  مدتی است که مدل های جدید خود را وارد بازار ایران کرده است . از مشهورترین مدل های هیوندای در ایران میتوان مدل سوناتا و آزرا را نام برد . ولی چند وقتی است که پای خودروی دیگری به نام " سانتافه " به خیابان های شهر باز شده . در ادامه به بررسی این مدل که توسط شرکت کرمان خودرو عرضه میشود میپردازیم .

طراحی خارجی :

شاید به جرئت میتوان گفت که سانتافه جز زیباترین اس یو وی هایی است که در دنیا وجود دارد . نمای ظاهری این خودرو اگرچه دارای شباهت هایی نسبت به اس یو وی های مطرح روز دارد ولی این به هیچ وجه از ارزش و البته زیبایی این طرح کم نمیکند .

چراغ های جلوی کشیده ی این خودرو که میتوان به نوعی آن را در تقارن با چراغ های عقب دانست حالتی اسپرت و زیبا به خودرو بخشیده اند .

این فرم چراغ ها بی شباهت به مدل سوناتا نیست . جلوپنجره ی این خودرو از تناسب خوبی با چراغ های و سایر اجزا برخوردار است .

گودی زیر چراغ ها به جذاب تر نشان دادن خودرو کمک شایانی مینماید . فرم بدنه زیبا و هماهنگ است و اشکال خاصی در آن دیده نمیشود .

البته در نمای عقب فرم چراغ های خرگوشی شکل آن کمی به ظاهر اسپرت خودرو لطمه وارد کرده است . به نظر بنده اگر طراحان قصد هماهنگ کردن چراغ های جلو با عقب را داشتند ( نظیر مدل سوناتا ) بهتر بود تا چراغ های عقب را کمی تیز تر طراحی میکردند تا همانند چراغ های جلو فرمی خشن و اسپرت را تداعی کنند .

سانتافه بر روی پلاتفرم مدل " سوناتا " ساخته میشود بنابراین میتوان از آن فضای مناسبی در داخل را انتظار داشت که در بخش طراحی داخلی به بررسی آن میپردازیم .

در کل طراحی سانتافه پویا و زیباست و به نظر من از سایر اس یو وی های هم قیمت خود شکیل تر میباشد .

طراحی داخلی :

طراحی داخلی سانتافه را باید از سوناتا زیباتر دانست . نحوه ی قرارگیری دریچه های کولر شباهتی انکار ناپذیر به رقبای ژاپنی ( خصوصا مدل پرادو ) دارد .

محل قرارگیری تکمه ها و ادوات مناسب بوده ولی از لحاظ ظاهر نه میتوان از آن ها ایرادی گرفت و نه میتوان امتیازی به آن ها داد .

رنگ بندی کابین در مدل های مجهز به طرح چوب و فلز حداقل در بخش پایینی زیباست و طراحان توانسته اند ترکیب رنگ مناسبی را ایجاد کنند ولی در بخش های بالایی داشبورد همانند سوناتا این خودرو نیز دچار ضعف طراحی است .  استفاده از رنگ کدر و مواد پلاستیکی در این قسمت یک حالت یکنواخت و بیروح را به وجود آورده . 

عدم وجود قطعات چوبی یا فلزی حتی در مدل " لیمیتد " ( بالاترین مدل ) یکی از نقاط ضعف کابین این خودرو به شمار میرود .

فاصله ی بین دو محور در این خودرو حدود ۲۷۰ سانتیمتر میباشد که تقریبا در حد و اندازه های خودرویی مثل ب ام و سری ۳ است .

طول ۴۶۷ سانتیمتری این خودرو اگرچه از سوزوکی گرندویتارا بیشتر است ولی به پای خودرویی مثل پرادو نمیرسد .

در داخل کابین این خودرو فضا برای نشستن ۷ سرنشین وجود دارد .

از لحاظ جاداری نیز شما با داشتن ۱ متر فاصله بین پای خود و داشبورد در قسمت جلو و ۹۳ سانتیمتر فاصله بین پا و صندلی جلو فضای راحت و جاداری را خواهید داشت .

فضای ۱۳۸۷ لیتری در عقب و ۱۶۷۰ لیتری در جلو مناسب بوده و حداقل نسبت به خودرویی مثل ویتارا بیشتر است .

در کل طراحی داخلی و فضای این خودرو مناسب و قابل قبول است ولی هنوز به پای تویوتا پرادو نمیرسد .

امکانات و تجهیزات :

از امکانات این خودرو میتوان به :  شیشه های برقی - تنظیم فرمان برقی - گرم کن شیشه عقب - رینگ اسپرت - کروز کنترل - تهویه مطبوع - پخش سی دی -  قفل مرکزی - ۴ کیسه هوا - سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد .

البته عدم وجود تجهیزاتی نظیر : صندلی برقی راننده - آنتن برقی و سیستم تعویض سی دی ( چنجر ) در این خودرو قابل توجه است .

البته با توجه به انتخاب مدل جی ال اس ( پایه ) این خودرو موارد فوق نیز در نوع خود قابل توجه است .

این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود .

موتور و گیربکس :

برای این خودرو در بازار آمریکا دو موتور ۶ سیلندر یکی به حجم ۷/۲ و دیگری ۳/۳ لیتر در نظر گرفته شده که مدل عرضه شده در ایران از موتور ۷/۲ لیتری استفاده میکند .

قدرت این موتور برابر ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر ۱۸۳ پوندفوت میباشد .

این موتور دارای ضریب تراکم ۱۰/۱ : ۱ میباشد .

میزان مصرف سوخت این خودروی ۱۷۶۵ کیلوگرمی در شهر ۴/۱۳ و در اتوبان ۴/۱۰ لیتر میباشد .

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز ۵ سرعته ی تیپ ترونیک ( اتوماتیک - دستی ) میباشد .

قابل ذکر است که شتاب جانبی که این خودرو میتواند تحمل کند برابر ۷۵/۰ جی میباشد .

پایان سخن :

در کل سانتافه را باید خودرویی شیک - مدرن - نسبتا قوی و زیبا دانست . قیمت این خودرو نیز در بازار آزاد در حدود ۵۳ ملیون تومان میباشد که از رقیب خود پرادو حدود ۱۰ ملیون ارزان تر است .

قدرت موتور مناسب - امکانات قابل قبول و چهره ی زیبا از نقاط قوت این خودروست ولی این اتومبیل در طراحی داخلی و البته بزرگی و جاداری از پرادو کم می آورد .

البته ممکن است سوناتا برگ برنده ی ۱۰ ملیون تومانی خود را رو کند ولی اغلب افرادی که توانایی خرید این خودرو را دارند میتوانند ( یا حاضرند ) اضافه پرداخت ۱۰ ملیون تومانی را نیز تقبل کنند و به خرید پرادو دست بزنند ولی در آن صورت نمیتوانند از امتیازات سانتافه استفاده کنند ضمن این که هنوز واردات این مدل رونق نگرفته و حداقل مثل پرادو تعداد زیادی از آن در خیابان دیده نمیشود  

 

 

منبع مطلب : http://cars.mihanblog.com/post/201

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد