زیارلو

مطالب متنوع و جالب

زیارلو

مطالب متنوع و جالب

تمریناتی مفید برای کاهش درد و بهبود آرتروز گردن Neck Arthritis

آرتروز گردن یکی از شایع ترین دردهای ناحیه ستون فقرات است که در دوران بزرگسالی به وقوع می افتد. این مشکل ناشی از کم شدن فاصله بین مهره ها به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، حرکات نامناسب بدنی، عضلات ضعیف و.... میباشد.   

در صورتی که هنوز دچار این مشکل نشده اید میتوانید با اجرای تمرینات منظم ورزشی بدن خود را در برابر این مشکل بیمه نمائید و اگر در حال حاضر از دردهای این عارضه رنج میبرید توصیه ما این است که در وهله اول با گرفتن عکس و آزمایشات تخصصی زیر نظر یک پزشک مجرب سطح عارضه را تعیین نمائید و سپس دست به درمان بزنید. هر چند شما در اثر مصرف داروهای مسکن و فیکس کردن گردن در یک مدت کوتاه و سپس تمرینات ورزشی میتوانید به نتایج قابل ملاحظه درمانی دست یابید باید یادآوری نمائیم که در برخی از موارد نیاز به جراحی برای جلوگیری از پیشرفت میباشد. توصیه اکید میکنیم که با تشخیص تنها یک متخصص دست به جراحی نزنید و مشورتهای بیشتری با سایر افراد متخصص داشته باشید و در نهایت تصمیم بگیرید که چه باید اجرا نمائید.

در این مقاله سعی داریم تا با نشان دادن تمرینات مناسب ورزشی شما را در بهبود این مشکل یاری رسانیم. باید بدانید دو دسته از تمرینات برای شما توصیه میشود. دست اول تمرینات کششی میباشند که باعث ریلاکس شدن عضلات و عروق و اعصاب درگیر و کاهش درد میشوند و دسته دوم تمریناتد تقویت کننده میباشند که باعث بهبود این عارضه میگردند.

تمرین شماره یک: خم کردن پهلویی سر

 

 

در حالت ایستاده قرار بگیرید. مطمئن شوید که سر به جلو یا عقب حرکت نمیکند. سر را به سمت راست خم کنید و به مدت حداقل 5 ثانیه مکث کنید. حرکت را به سمت چپ ببرید. این تمرین را 10 بار اجرا نمائید

 

تمرین شماره دو: چرخش طرفینی

 

 

 

در این تمرین شما باید به حالت سر صاف قرار بگیرید. سر را به سمت راست بچرخانید و 5 ثانیه مکث کنید. حال حرکت را در سمت چپ اجرا نمائید. در چرخش نباید سر به سمت چپ و راست یا جلو و عقب خم گردد. 10 بار این تمرین را در هر سمت اجرا نمائید

 

تمرین شماره سه: کشش گردن با دستها

این تمرین باعث کشش عضلات ناحیه گردن میشود. چانه را به سمت شانه سمت راست متمایل نمائید و با کمک دستها سر را به همان سمت تا حدی خم نمائید که کشش عضلات ناحیه پشت گردن قابل حس باشد. برای 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس تمرین را در سمت چپ اجرا نمائید. این تمرین را 5 بار در هر سمت تکرار نمائید.

 

تمرین شماره چهار: فشار به دیوار

 

به مانند شکل یک غلتک نمر را در پشت سر و گردن خود قرار دهید. به آرامی با جرکت سر و گردن به بالا و پایین به غلتک فشار وارد آورید. این تمرین باید به مدت 60 الی 90 ثانیه اجرا گردد و در صورتی که با درد همراه بود باید از اجرای آن بپرهیزید و یا زمان تمرین را کاهش دهید

 

تمرین شماره ششم: نزدیک کردن شانه ها

 

به صورتی ایستاده مشابه تصویر قرار بگیرید. دستها را کمی باز کرده و بالا بیاورید. سپس کتفها را به سمت عقب حرکت دهید تا حدی که دو لبه کتفها به هم نزدیک شود. تا حد امکان یک انقباض قدرتمند را اجرا نمائید و برای مدت 5 ثانیه مکث کرده و دوباره این تمرین را تکرار نمائید. بین هر تکرار هم حداقل 5 ثاینه استراحت باشد. 10 تکرار برای این تمرین کافی میباشد.

 

امید است که این تمرینات به شما کمک نماید تا به یک شرایط مناسب دست یابید. در صورتی که حتی آرتروز گردن ندارید ولی در هنگام مطالعه و کار روی میز دچار درد ناحیه گردن میگردید توصیه ما اجرای این تمرینات میباشد.

 

شاد باشید و سربلند

مجله علوم ورزشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد